چکیده :

این تحقیق پس رویدادی با هدف مقایسه کارکرد خانواده های دارای فرزند عادی و دارای فرزند کم توان ذهني با گروه و 4 مادر (121 مقایسه ای انجام گرفت. تعداد – شدتهای مختلف (آموزش پذیر، تربیت پذیر، پناهگاهي) به روش علي ) بود. نتایج FAD مادر) در این مطالعه شرکت داشتند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه عملکرد خانواده ( 31در هر گروه نشان داد که عملکرد کلي خانواده در خانواده های دارای کودک عادی بطور معناداری بهتر از خانواده های دارای کودک ). اما خانواده های دارای کودک آموزش پذیر، P<0.001( کم توان ذهني آموزش پذیر، تربیت پذیر، و پناهگاهي بود تربیت پذیر، و پناهگاهي در عملکرد کلي خانواده تفاوت معناداری باهم نداشتند. طبق نتایج این تحقیق، حمایتها و مداخلات روان شناختي برای ارتقاء کارکرد خانواده های دارای کودک کم توان ذهني ضروری مي باشد.

کلید واژگان :

عملکرد خانواده، کم توان ذهني، آموزش پذیر، تربیت پذیر، پناهگاهي



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک