چکیده :

هدف این پژوهش بررسی جایگاه معلمان در تربیت اجتماعی کودکان از دیدگاه نهج البلاغه است. برای رسیدن به این منظور اهداف، اصول، ماهیت و روش های تربیت اجتماعی کودک برمبنای سخنان امام علی(ع) مورد تجزیه‌وتحلیل قرار گرفت تا قالبی معین برای تبیین جایگاه تربیتی معلمان در تربیت اجتماعی متربی فراهم گردد. نظام تعلیم و تربیت در هر جامعه یکی از ارکان اساسی تربیت اجتماعی افراد است که از طریق مواد درسی، مواد آموزشی، فعالیت های تشریفاتی و همچنین معلمان صورت می پذیرد، اما معلم به دلیل برخورد مستقیم با دانش آموزان در خلال سال های سازنده زندگی، نفوذ قابل‌توجه بر تفکرات آنان و نقش تعیین‌کننده در این راستا دارد. این پژوهش به روش کتابخانه ای انجام پذیرفته است نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که معلم نقش اساسی در تقویت حس نوع¬دوستی، عدالت، همکاری جمعی، احساس مسئولیت، رعایت حقوق دیگران و حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه دارد

کلید واژگان :

تربیت اجتماعی، نهج البلاغه، معلم



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک