رهن ثانویه پل ارتباطی بین بازار پول و سرمایه است. با فعال نمودن بازار رهن ثانویه، امکان استفاده از منابع راکد بازار رهن اولیه و تجهیز منابع جدید در بخش مسکن بهمنظور ورود به چرخه تسهیلات فراهم میگردد.تجربه سایر کشورهای پیشرفته نیز نشان میدهد که بازار ثانویه بهعنوان کانالی برای هدایت نقدینگی به بخش مسکن راهکار اساسی رفع این محدودیت و گسترش بازار مالی موردنیاز مسکن است.هدف از این پژوهش، بررسی عوامل موثر بر موفقیت پذیرش بازار رهن ثانویه مسکن در استان خراسان جنوبی می¬باشد. جامعه آماری پژوهش خبرگان حوزه مسکن در استان خراسان جنوبی بوده و تعداد آنها 80 نفر می باشد که مطابق جدول مورگان نمونه آماری 66 نفر تعین گردید. ابزارهای گردآوری داده ها شامل: بررسی مدارک و اسناد و پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر34 سنجه و برمبنای طبقه بندی طیف لیکرت و نیز مصاحبه با صاحبنظران بخش مالی و مسکن می باشد. روش تحقیق حاضر، از نوع همبستگی است و از لحاظ هدف تحقیق، کاربردی می باشد. در اين تحقيق از آمار توصيفي و آمار استنباطي براي تجزيه و تحليل دادهها استفاده شده است. داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون آماری متناسب با فرضیه¬ها (آزمونt تک نمونه¬ای و رگرسیون)، جهت بررسی تاثیر عوامل، با نرم افزار SPSSمورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهد عوامل چهارگانه (فرهنگی ، مذهبی ، قانونی و آموزشی-اطلاع رسانی) بر پذیرش بازار رهن ثانویه مسکن تاثیر دارند.
کلید واژگان :بازار رهن ثانویه ؛ تامین مالی مسکن ؛ عوامل فرهنگی ؛ عوامل مذهبی.
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6147343663241286
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس پارادیم های نوین مدیریت
- برگزار کنندگان : دانشگاه شهید بهشتی-تهران.مهر 1395
- تاریخ ثبت : 1395/06/19 20:27:12
- ثبت کننده : مهین راشکی قلعه نو
- تعداد بازدید : 248
- تعداد فروش : 0