چکیده :

یکی از ویژگی های اساسی ابعاد گوناگون زندگی انسانی در هزاره¬¬ی سوم، دانایی محوری و لزوم تسلط بر دانش، مهارت و سواد کاربردی و پیداکردن راه حل های علمی، منطقی و ابتکاری برای مشکلات مبتلابه است. در این راستا نظام های تعلیم و تربیت با شعار محوری «یادگیری برای چگونه یادگرفتن، یادگیری برای چگونه بودن و یادگیری برای چگونه زیستن» و نیز با هدف تربیت منابع انسانی آینده، بیش از پیش تربیت فراگیران کنجکاو، خلاق، انعطاف پذیر و... را سرلوحه قرار داده اند. بنابراین از آن جایی که یکی از مهارت های کلیدی و اغلب اکتسابی انسان در زندگی، تفکر استراتژیک(راهبردی) به عنوان مبدأ درست اندیشی و واقع بینی در قالب رفتارهای درک، اقدام و عمل استراتژیک است، در مطالعه¬ی حاضر با رویکرد توصیفی – تحلیلی، ضمن تحلیل ابعاد پیوندی برنامه درسی مدارس با عناصر تفکر استراتژیک به الگویی از چارچوب توسعه ی برنامه درسی مبتنی بر پرورش تفکر استراتژیک در دانش آموزان امروز و مدیران فردا، در نظام آموزشی پرداخته ایم.

کلید واژگان :

تفکر استراتژیک، الگوی برنامه درسی، دانش آموزان، نظام آموزشی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک