چکیده :

یکی از شاخصهای پیشرفت جوامع پذیرش و اشاعه نوآوریهاست. نوآوری، فرایندی است که طی آن افکار و روشهای نوین، خلق شده و یا توسعه مییابند. انتشار و پذیرش نوآوری از جمله مفاهیم مهم درادبیات مدیریت فناوری و نوآوری است که بیش از هر چیز یادآور مطالعات راجرز و پس از آن پژوهش های دیویس و ونکاتش به عنوان برخی از مشهورترین محققان این حوزه می باشد. هدف این مقاله، بررسی الگوها و مدل های موجود در زمینه انتشار و پذیرش نوآوری است. ما تلاش کردیم با بررسی ادبیات تحقیق، به معرفی رایج ترین مدل های پذیرش و انتشار نوآوری بپردازیم.

کلید واژگان :

انتشار، پذیرش، نوآوری، مدل راجرز، مدل دیویس.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک