چکیده :

شرکت ملی گاز ایران با هدف کلان ایجاد هارمونی و همسوسازی اهداف استراتژیک و برنامه های اجرایی خود از ابتدای سال 1400 استفاده از سیستم حلقه¬های کنترل کیفیت را با تدوین دستورالعمل اجرایی ذیربط و ابلاغ آن به ذینفعان {2}، در دستور کار خود قرارداده است. از آنجاییکه اجرای هر دستورالعملی نیازمند ایجاد زیرساخت¬های سازماندهی، منابع انسانی، مالی و انگیزشی، سیستم-های نرم افزاری و ... است و از سویی دیگر مطابق با چرخه کیفیت دمینگ (PDCA) مدتی پس از اجرا می¬بایست اثربخشی آن مورد ارزیابی، سنجش و بهبود مستمر قرار گیرد، تحقیق پیش رو صورت پذیرفت. این تحقیق در یکی از 31 شرکت گاز استانی، با دو رویکرد تلفیقی علمی (مدل مفهومی و توزیع پرسشنامه) و تجربی(مصاحبه و بازدید میدانی)، با جامعه آماری 175 نفر و با تمرکز بر ماهیت¬های سمت سازمانی: اداری و پشتیبانی، مالی و بازرگانی و فنی و عملیاتی که اهم و اکثر سمت¬های سازمانی شرکت مورد تحقیق را شمول می¬شود، انجام گردیده است. نتایج حاصل از این تحقیق که منجر به شناسایی نقاط قوت ، فرصت¬های بهبود و ارایه راهکارهای کاربردی در راستای اجرای اثربخش دستورالعمل ابلاغی یاده شده خواهد شد، قابل تسری به 31 شرکت گازاستانی¬ و با کمی تغییرات در مولفه¬های مدل تحقیق، قابل تسری به سایر شرکت¬های تابعه و فرعی شرکت ملی گاز ایران است.

کلید واژگان :

حلقه¬های کنترل کیفیت، شرکت ملی گاز ایران، نظام پیشنهادها، مدیریت مشارکتی، کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک