چکیده :

در مقاله حاضر بمنظور آسیب شناسی نظام تربیت معلم کشور و تحلیل رویکرد برنامه درسی بر اساس توجه به مولفه های پژوهش محوری ، سه پرسش محوری را طرح نموده ایم که عبارتند از :. الف) آسیب ها و چالش های نظام تربیت معلم کشوربویژه کاستی های حوزه برنامه درسی این دوره در وضعیت موجود کدامند؟ ب) مولفه های الگوی پیشنهادی راهنمای توسعه برنامه درسی پژوهش محور در تربیت معلم چیست؟ ج)حوزه های اثربخشی ناشی از اجرای راهبردهای عملی توسعه برنامه درسی پژوهش محور در تربیت معلم کدامند؟ بمنظور پاسخ به هر کدام از این پرسشها ضمن استفاده از روش توصیفی – تحلیلی و تکنیک سندکاوی ، آسیب ها و چالش های نظام تربیت معلم کشور در وضعیت موجود توصیف و تبیین خواهد شد و در ادامه الگوی پیشنهادی و مراحل اجرایی آن بمنظور توسعه برنامه درسی پژوهش محور تحلیل گردیده و سپس در پاسخ به پرسش نهایی از سه حوزه اثربخشی شامل: ساختاری – برنامه ای، فردی – حرفه ای و موسسه ای و سایر کارکردهای جنبی بحث نموده و پیشنهاداتی نیز ارایه خواهد شد.

کلید واژگان :

نظام آموزش و پرورش ، تربيت معلم ، برنامه درسي ، پژوهش محوری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک