چکیده :

درجهان پیچیده کسب و کار امروز بدون تبلیغات قطعا مشتریان شناختی نسبت به محصولات و خدمات پیدا نخواهد کرد؛ بنابراین در هر صنعتی هر کالا یا خدمتی نیاز به بازاریابی پیدا می کند. تبلیغات پنهان یا نامحسوس در بازاریابی بانک ها، روشي است كه در آن مخاطبان وسيعي در اختيار بوده و بدون آنكه خود بخواهند و يا بدانند، تشويق به استفاده ازخدمات یک بانک و سرمایه گذاری در آن بانک مي شوند؛ موضوع این پژوهش بررسی نقش تبلیغیات شفاهی و پنهان بر روی مزیت رقابتی در بانک های خصوصی و بکار گیری این شیوه از تبلیغات و تاثیر آن در این بانک ها می باشد. هدف از این مقاله عبارت است از بررسی مفهوم تبلیغات شفاهی و پنهان، مزایا و معایب تبلیغات پنهان، میزان تاثیر این نوع از تبلیغات بر پایدار سازی مزیت رقابتی در بانک ها و در نهایت ارائه پیشنهاد های کاربردی با استفاده از نتایج پژوهش می باشد. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی می باشد. جمع آوری اطلاعات و داده ها از مطالعات کتابخانه ای (با استفاده از منابع چاپی و الکترونیکی) و توزیع پرسشنامه انجام گرفته است؛ نمونه گیری به روش تصادفی ساده و پاسخ دهندگان به سوالات مشتریان بانک صادرات شهر کرمانشاه می باشند. یافته های این پژوهش نشان می دهند که رابطه ای دو سویه بین تبلیغات شفاهی و پنهان و مزیت رقابتی پایدار در بانک صادرات کرمانشاه وجود دارد. رضایت مشتری از ارائه دهنده خدمات و کیفیت خدمات بیشترین نقش را در وفا دار سازی مشتریان و به تبع آن تبلیغات شفاهی مثبت از سوی مشتریان را دارد.

کلید واژگان :

تبلیغات پنهان، تبلیغات شفاهی، بازاریابی، مزیت رقابتی پایدار، مشتری،بانک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک