پژوهش حاضر با هدف مقایسه اختلال رفتاری در دو گروه از دانشآموزان مدارس دولتی و غیردولتی انجام شد. طرح پژوهش علّی مقایسهای بود. جامعه پژوهش شامل کلیه دانشآموزان دختر مقطع ابتدایی شهر اردبیل که در سال تحصیلی 59 59 در این شهر - مشغول به تحصیل بودند که از بین آنها 111 نفر ) 91 نفر از مدرسه دولتی و 91 نفر مدرسه غیردولتی( به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه اختلال رفتاری راتر استفاده شد. همچنین برای تحلیل دادهها از آزمون تی مستقل استفاده شد. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین دانشآموزان مشغول به تحصیل در مدارس دولتی و دانشآموزان مشغول به تحصیل در مدارس غیردولتی در اختلال رفتاری تفاوت معنادار وجود دارد به این صورت که میزان اختلال رفتاری در دانشآموزان مدارس دولتی بیشتر از دانشآموزان مدارس غیردولتی بود. با توجه به نتیجه پژوهش حاضر بهتر است عوامل شیوع بیشتر اختلال رفتاری در مدارس دولتی شناسایی و در جهت رفع این عوامل اقدام شود.
کلید واژگان :اختلال رفتاری، دانشآموزان، مدرسه دولتی، مدرسه غیردولتی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک