چکیده :

امروزه اکثر شرکت ها به اهمیت بازاریابی از طریق پیام کوتاه در رسیدن و تعامل با مشتریان خود ا ذعان دارند. با این حال، بحث های زیادی در مطبوعات در رابطه با اثربخشی بازاریابی از طریق پیام کوتاه وجود دارد. آیا مشتریان مایل به پذیرفتن، خواندن و یا استفاده از پیام کوتاه هستند؟ نتایج تحقیقات نشان می دهد که مکان ، زمان و انگیزه تاثیر مثبتی در نگرش نسبت به تبلیغات ، نام تجاری و قصد خرید مصرف کنندگان در تبلیغات پیام کوتاه دارد.علاوه بر این، نتایج تحقیقات نشان می دهد که انگیزه (به خصوص برای کاربران جوان تلفن همراه) برای افزایش تمایل به پذیرش این نوع از پیام لازم است.تعداد کاربران تلفن همراه در جهان از مرز 5 میلیارد نفر گذشته است. کارشناسان تخمین زده‌اند که در سال 2014 میزان مصرف اینترنت با تلفن‌های همراه از کامپیوترهای شخصی پیشی خواهد گرفت!پس از تلویزیون و رایانه ، سومین صفحه‌ای که توجه‌ها را به خود معطوف کرده صفحه تلفن همراه است. البته این صفحه نسبت به‌سال‌های پیش بسیار جذاب‌تر و خوشرنگ‌تر شده و این فرصت بی‌نظیر توجه شرکت‌های بزرگ را به‌خود جلب کرده و نسل جدیدی از بازاریابی با نام بازاریابی تلفن همراه آغاز شده که یکی از روش های آن استفاده از پیامک های تبلیغاتی است. در این مقاله تجارت الکترونیکی – بازاریابی از طریق تلفن همراه و به طور خاص باراریابی از طریق سیستم پیامک تلفن همراه مزایای این روش ، ویژگی ها ، راه های توسعه و چالشهای موجود بیان شده است.

کلید واژگان :

تلفن همراه ، تجارت الکترونیکی ، بازاریابی تلفن همراه ، سیستم پیامک تلفن همراه



ارزش ریالی : 100000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک