چکیده :

امروزه بسیاری از مدیران نقش اساسی تدارکات الکترونیک را در کسب مزیت رقابتی، کاهش هزینه ها و دنبال نمودن اهداف استراتژیک سازمانها درک نموده اند. با توجه به اینکه تدارکات الکترونیکی یک الزام رقابتی است، برای سازمان ها پیاده سازی آن مهم است. زیرا تدارکات الکتريکی که به طور موثر اجرا شده باشد مي تواند: 1- کاغذ بازي و تلاش تکراري را کاهش مي دهد، بهره وري را افزايش و هزينه فرآيند خريد را کاهش مي دهد. 2- شرکت ها را قادر به شناسايي تامين کنندگان با بهترين قيمت و کيفيت مي کند و به راه اندازي مذاکرات و قرارداد ها کمک مي کند. سود بري کامل از قدرت خريد شرکت توسط قادر سازي آن به تعيين شرايط براي تخفيف ها و اطمينان از اينکه خريدها از طريق تامين کنندگان ترجيحي انجام مي شوند. اين پژوهش به " بررسی عوامل موثر بر استقرار سيستم تدارکات الکترونيک در شرکتهاي سرمایه گذار تامين کننده قطعات ساپکو " مي پردازد تا مسیر تصمیم گیری را برای مدیران شرکتهای تأمین کننده قطعات خودرو روشن نماید. روش تحقیق از از نوع توصیفی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسش‎نامه است که پایایی آن از روش آلفای کرونباخ و روایی سازه از روش تحلیل عاملی تأییدی مورد اندازه‌گیری قرار گرفته است. در این پژوهش جهت تجزيه و تحليل داده‌ها هم از روشهاي آمار توصيفي و هم از روشهاي آمار استنباطي استفاده شده است. در واقع ابتدا متغيرهاي تحقيق را به کمک روشهاي آمار توصيفي که شامل تحليل عاملي مورد آزمون قرار داده‌ايم. سپس به منظور بررسي صحت فرضيه ها از تحليل رگرسيون لجستيک استفاده کردیم به دنبال آن پرسشنامه هایی طراحی و در جامعه آماری تحقیق توزیع کردند. با استفاده از نرم افزار به SPSS تجزیه و تحلیل پرداخته اند در نهایت 5 فرضیه تایید شدند.

کلید واژگان :

تدارکات الکترونيک- شرکت هاي سرمایه گذار- تامين کننده قطعات ساپکو



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک