چکیده :

بشر همواره در طول زندگي خود، در حال فراگيري و كسب دانش بوده كه با گسترش فناوري، مقوله آموزش نيز از آن بي بهره نمانده و گام به گام با فناوري ها تقويت گرديده است؛ بنابراين آموزش مستمر يكي از نيازهاي اساسي است براي زندگي در جامعه پيشرفته امروز كه اطلاعات دم به دم در حال تغيير و پيشرفت می¬باشد. همچنین قرن 21، قرن خرد و دانایی است و قرنی است که جوامع به سمت دانایی محوری در حرکت هستند، تغییر از جامعه صنعتی به اطلاعاتی است. در جامعه کنونی مهارت¬آموزی و مراکز آموزش فنی و حرفه¬ای توانسته افرادی ماهر و توانمند را جهت ایجاد شغل تربیت کند زیرا دولت توانایی ایجاد اشتغال برای همه افراد تحصیل¬کرده را ندارد. بنابراین مهارت¬آموزی در کنار تحصیل امری ضروریست. در این راستا روش¬های نوین آموزشی مثل آموزش آمیخته می¬تواند جهت توانمندسازی افراد، افزایش دسترسی آنها به موقعیت¬های آموزشی به¬روز و کمک به مهارت¬آموزی آنها مؤثر باشد. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاریخچه، اهداف و شرایط استفاده از آموزش آمیخته یا ترکیبی است و در نهایت بیان تأثیر آن بر مهارت¬آموزی و مزایا و معایب آن می¬باشد. این پژوهش به روش مروری انجام شده و پس از بررسی منابع موجود توجیه بکارگیری آموزش آمیخته در مهارت¬آموزی را بیان کرده است.

کلید واژگان :

آموزش آمیخته، مهارت¬آموزی، آموزش مجازی، آموزش چهره¬به چهره.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک