با آغاز قرن بيست و يكم سازمانها تغييرات اساسي و شديدي را پيرامون خود تجربه كرده اند. اين تغييرات سازمانها را به سمت چالشهاي نويني هدايت مي كند كه عدم توجه به آنها بقا و موفقيت سازمانهاي توليدي را بطور فزاينده اي تهديد ميكند. اين موقعيت حياتي منجر به آن شده است كه بسياري از سازمانها در اولويت هاي كسب و كار و ديدگاههاي استراتژيك خود تجديد نظر كنند و تأكيدات خود را بر سازگاري با تغييرات محيط كسب و كار و پاسخ سريع به نيازهاي بازار و مشتري از طريق روشهاي نوين همكاري قرار دهند. سازمانها براي پاسخ به اين چالشهاي كسب و كار رويكرد نويني به نام چابكي را بر گزيده اند. توليد چابك را توانايي بقا و پيشرفت در يك محيط بسيار رقابتي با تغييرات مستمر و غير قابل پيش بيني ، بوسيلة واكنش سريع و مؤثر نسبت به تغييرات و همچنين ايجاد محصولات و خدمات بر اساس خواست مشتري تعريف كرده اند. در اين مقاله ابتدا روندهاي تاريخي و شرايط محيطي كه منجر به ظهور توليد چابك شده است، بررسي شده و سپس تواناييها و شايستگيهاي مورد نياز براي چابكي و همچنين فراهم كننده هاي چابكي در سازمانها تشريح خواهد شد.
کلید واژگان :توليد چابك، توليد ناب، سازمان مجازي، بهبود مستمر
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148277659486476
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : دومین کنفرانس ملی حسابداری, مدیریت مالی و سرمایه گذاری
- برگزار کنندگان : انجمن علمی و حرفه ای مدیران و حسابداران ایرانیان گلستان
- تاریخ ثبت : 1395/10/06 21:53:14
- ثبت کننده : روح اله رحمتی نیا
- تعداد بازدید : 216
- تعداد فروش : 0