چکیده :

امروزه با توجه به افزایش رقابت در عرصه تجاری، انتخاب یک نظام هزینه یابی مناسب از طرفی، و از طرف دیگر جلب رضایت مصرف کنندگان بسیار حائز اهمیت میباشد. افزایش درآمد، کاهش هزینههای واحد تجاری، افزایش راندمان و همچنین جلب رضایت مشتریان و مصرف کنندگان؛ همه جزء اهداف تولید کنندگان و مدیران واحدهای تجاری و کسب و کار میباشد. در این پژوهش که به روش توصیفی تحلیلی انجام شده، سعی بر این است که اثرات بکارگیری نظام هزینه - یابی هدف بر رفتار مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار داده و همچنین به مزایا و معایب هزینه یابی هدف در رفتار مصرف کنندگان پرداخته شود و همچنین موانع بکارگیری این سیستم هزینه یابی در ایران مورد بررسی قرار داده شود.

کلید واژگان :

هزینه یابی، هزینه یابی هدف، حسابداری مدیریت، رفتار مصرف کننده



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک