چکیده :

تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین ویژگیهای جمعیت شناختی جوانان و تاثیراتی که گروههای مرجع در خرید کالاها دارند، انجام شده است. جامعه آماری تحقیق ، دانشجویان 4 دانشگاه دولتی شهر تهران انتخاب شدند. داده های لازم از طریق پرسشنامه استاندارد از 386 نفر از دانشجویان با روش نمونه گیری خوشه ای گردآوری شد. روش پژوهش، از نوع توصیفی - پیمایشی است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات تحقیق از نرم افزار SPSS ، آزمونهای t استیودنت و تحلیل واریانس استفاده شده است. نتایج بدست آمده از تحقیق ، نشان داد که اثرات گروه های مرجع در خرید کالاهای خصوصی تجملی و ضروری بین مردان و زنان جوان، متاهل و مجرد و سطوح مختلف درآمدی آنها همچنین دانشگاههای مختلف تفاوت معناداری وجود ندارد. اما اثر اطلاعاتی گروههای مرجع در خرید کالاهای تجملی خصوصی در طبقات سنی مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف تفاوت معناداری دارد.

کلید واژگان :

ویژگیهای جمعیت شناختی ، گروههای مرجع ، کالای تجملی، کالای ضروری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک