تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین ویژگیهای جمعیت شناختی جوانان و تاثیراتی که گروههای مرجع در خرید کالاها دارند، انجام شده است. جامعه آماری تحقیق ، دانشجویان 4 دانشگاه دولتی شهر تهران انتخاب شدند. داده های لازم از طریق پرسشنامه استاندارد از 386 نفر از دانشجویان با روش نمونه گیری خوشه ای گردآوری شد. روش پژوهش، از نوع توصیفی - پیمایشی است. برای تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیات تحقیق از نرم افزار SPSS ، آزمونهای t استیودنت و تحلیل واریانس استفاده شده است. نتایج بدست آمده از تحقیق ، نشان داد که اثرات گروه های مرجع در خرید کالاهای خصوصی تجملی و ضروری بین مردان و زنان جوان، متاهل و مجرد و سطوح مختلف درآمدی آنها همچنین دانشگاههای مختلف تفاوت معناداری وجود ندارد. اما اثر اطلاعاتی گروههای مرجع در خرید کالاهای تجملی خصوصی در طبقات سنی مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف تفاوت معناداری دارد.
کلید واژگان :ویژگیهای جمعیت شناختی ، گروههای مرجع ، کالای تجملی، کالای ضروری
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148333968158848
- سال انتشار : 1393
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی
- برگزار کنندگان : اردبیل، موسسه پیشگامان فرهیختگان فرهنگ و اندیشه ولیعصر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل
- تاریخ ثبت : 1395/10/13 10:18:01
- ثبت کننده : نگارالسادات مصباحی جهرمی
- تعداد بازدید : 172
- تعداد فروش : 0