یکی از بحران های آموزشی در کشور های مختلف، بویژه کشورهای جهان سوم مسئله افت وشکست تحصیلی است. در برخی تعاریف مراد از این مسئله آن است که افرادی بخت استفاده از امکانات آموزشی را پیدا کرده ولی به عللی از مدرسه اخراج شوند، ترک تحصیل کنند و تجدیدی یا مردود شوند یا این که والدینشان آنها را از ادامه تحصیل باز دارند. تعریف ما حتی شامل مواردی نیز می شود که کیفیت وپیشرفت افراد در تحصیل نسبت به سال قبل کاهش یافته باشد.افت و شکست تحصیلی در کشور ما ریشه در نظام آموزشی گذشته دارد و فقط محصول نظام کنونی نیست، اما این حقیقت نمی تواند مسئولان نظام آموزشی کشور را تبرئه کند. باید اعتراف کرد در این باره نه تنها توفیقی نیافته¬ایم بلکه افت تحصیلی بیشتری نیز داشته ایم. این نوشته کوتاه در پی واگویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که همه¬ی ما با آن آشنا هستیم:افت تحصیلی. دراین جا افت تحصیلی در یک کلاس دبیرستانی(دوم تجربی) مورد بررسی قرار می گیرد.که با ابزار مصاحبه و مشاهده وجود آن تایید شد و آزمون های کتبی نیز وجود این مشکل را تایید کرد.در این پژوهش راه کار¬های اجرایی برای رفع این مشکل ارائه می شود. نتایج حاصل ازآن هم از نظر علمی¬و هم از نظر اجتماعی شایان توجه است و موجبات همبستگی وتعامل خانوادگی و اجتماعی جهت حل یک مشکل در اجتماع است و پیامد آن پیشرفت تحصیلی و آموزشی دانش آموزان خواهد بود.
کلید واژگان :افت تحصیلی ، بحران، پیشرفت تحصیلی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148363750695279
- سال انتشار : __95
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : نهمین سمینار آموزش شیمی ایران - دانشگاه زنجان
- برگزار کنندگان : نهمین کنفرانس آموزش شیمی ایران، دانشگاه زنجان
- تاریخ ثبت : 1395/10/16 21:01:46
- ثبت کننده : پروین اسد ی فرد
- تعداد بازدید : 270
- تعداد فروش : 0