چکیده :

دانشمندان مدیریت استراتژیک به مدت طولانی بر اهمیت نوآوری استراتژیک در دستیابی به مزیت رقابتی برای شرکت ها تاکید کرده اند. شرکت ها می توانند به منظور دستیابی به مزیت رقابتی، رقابت موثر در بازارهای محلی و جهانی، انطباق استراتژی های خود با خواسته های در حال تغییر مشتری و بازار و ایجاد ارزش از نوآوری استراتژیک استفاده کنند. این مقاله به تحلیل عوامل تشکیل دهنده مفهوم نوآوری استراتژیک پرداخته است و هدف آن بررسی رابطه بین نوآوری استراتژیک و مزیت رقابتی است. این تحقیقِ کاربردی از نوع پیمایشی است و جامعه آماری پژوهش حاضر، کارکنان شرکت والا صنعت می باشند که 24 نفر هستند، سوالاتی بر اساس پرسشنامه در اختیار کارکنان این شرکت قرار گرفته که از این تعداد 23 نفر به پرسشنامه پاسخ داده اند. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزارSPSS مورد تحلیل آماری قرار گرفته و در این راستا از آزمونT استفاده شده است،پایایی ابزار اندازه گیری نیز با استفاده ضریب آلفای کرونباخ اندازه گیری شد که میزان آن در تحقیق حاضر 77/0 بوده است. نتیجه تحقیق بیانگر این مهم است که کلیه مولفه های به کار گرفته شده در پرسشنامه، رابطه مستقیمی با دستیابی به مزیت رقابتی در شرکت والا صنعت دارند.

کلید واژگان :

نوآوری ، نوآوری استراتژیک، مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک