چکیده :

هدف این پژوهش بررسی نقش مدیریت دانش بر دستیابی به مزیت رقابتی در دانشگاه شمال بوده است. این پژوهش از نوع توصیفی _ پیمایشی است، جامعه آماری تحقیق حاضر، اعضای هیات علمی دانشگاه شمال می باشند که 70 نفر هستند که از این تعداد 42 نفر به پرسشنامه پاسخ داده اند. داده های جمع آوری شده توسط نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل آماری گرفته و برای سنجش فرضیه های تحقیق از آزمون آماری T استفاده شده است. برای تامین روایی پرسشنامه از نظرات ده نفر از خبرگان و صاحبنظران استفاده گردید و پایایی آن هم با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید. نتیجه تحقیق بیانگر این مهم است که کلیه مولفه های به کار گرفته شده در پرسشنامه، رابطه مستقیمی با دستیابی به مزیت رقابتی در دانشگاه شمال دارند.

کلید واژگان :

مدیریت دانش، مزیت رقابتی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک