چکیده :

ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه امکانی را فراهم کرد تا در حوزه های مختلف تجاری و صنعتی مورد استفاده قرار گیرد. بررسی نشان داده است که حدود 70 درصد گوشی های تولیدی سال 2017 میلادی، ارتباط میدان نزدیک (NFC) را پشتیبانی خواهند کرد. کاربرد تلفن همراه در بانک ها و موسسات اعتباری قابل توجه است و در این بین کاهش زمان پاسخ دهی به مشتریان بانک ها دارای اهمیت ویژه ای است که موجب افزایش رضایت مندی می شود. با همین هدف در این مقاله روشی برای افزایش سرعت پاسخ دهی به مشتریان بانک ها مورد بررسی قرار می گیرد. در باجه های سنتی (فعلی) بانک ها زمان قابل توجه ای برای تکمیل فرم ها و یا فیش های دریافت و پرداخت صرف می شود و گاه قلم خوردگی باعث تکمیل مجدد فرم ها می شود. برای سهل کردن فرایند امور بانکی در آینده، این مقاله روشی پیشنهاد می دهد تا با استفاده از تلفن همراه و فن آوری NFC بتوان سرعت پاسخ¬دهی شعب بانک ها را افزایش داد. در این روش مشتریان با اپلیکیشن تلفن همراه ای که در اختیار دارند می توانند در هر زمانی به تکمیل فرم ها یا فیش های مورد نیاز خود بپردازند و در تلفن همراه خود ذخیره کنند. مشتری بعد از حضور در شعب بانک ها می تواند بجای مراجعه به باجه های سنتی، "باجه الکترونیک" را انتخاب کنند و تلفن همراه خود را برای برقراری ارتباط بر روی کیوسک NFC قرار دهد. با توجه به استاندارد ISO/IEC18092 در فن آوری NFC می توان در حالت نظیر به نظیر (Peer to Peer Mode) ارتباط تعاملی امن برقرار کرد. همچنین در این روند ارتباطی می توان از امضای دیجیتال برای تشخیص و تایید مشتری استفاده کرد.

کلید واژگان :

فن¬آوری NFC، باجه الکترونیکی، بانکداری الکترونیک



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک