چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل مؤثر برکارآیی مربیان تربیتی مدارس شهر سنندج با تاکید بر تربیت اسلامی بوده است. روش پژوهش حاضر در محدوده روش های توصیفی و پیمایشی و از نوع کاربردی است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مربیان و معاونین تربیتی مدارس شهر سنندج می¬باشد و گروه نمونه آن شامل 135 نفر است که با روش تصادفی ساده انتخاب شده است. از پرسشنامه و منابع کتابخانه¬ای به عنوان ابزار جمع¬آوری اطلاعات استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده¬ها و یافته¬های پژوهش حاصل از اجرای آزمون به دو صورت توصیفی و تحلیلی صورت گرفته است.برخی از یافته¬های پژوهش به این شرح¬اند: بین میزان کارآمدی مربیان فارغ التحصیل رشته های مرتبط با امور پرورشی و مربیان فارغ التحصیل رشته های غیرمرتبط با امور پرورشی تفاوت معناداری وجود دارد. بین میزان مشورت و همکاری مربیان با سایر عوامل اجرایی آموزشگاه و معلمان و میزان کارآمدی آنان رابطه معناداری وجود دارد. بین میزان ارتباط مربیان پرورشی با والدین دانش¬آموزان و میزان کارآمدی آنان رابطه معناداری وجود دارد. بین میزان تجربه کاری مربیان و کارآمدی آنان رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

تربیت، تربیت اسلامی، کارآیی، مربیان تربیتی .



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک