چکیده :

محوریت پارادایم هاي جدید، یادگیري است و بنابراین، سازمان هایی موفقتر هستند که زودتر، سریعتر و بهتر از رقبا یاد بگیرند و این یادگیري و آموخته ها را در فرایندهاي کاري خود نشان دهند. دقیقا به همین دلیل است که مفهوم سازمان یادگیرنده و یادگیري سازمانی در سالهاي اخیر مطرح شده و رشد قابل توجهی داشته است. در جهان امروز، موفقيت سازمان ها در گرو يادگيري سازماني مستمر براي پاسخ گويي به تحولات بسيار سريع محيطي است. این مقاله نگاه متفاوتی به مفهوم یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده دارد .از آنجا که به نظر میرسد در مورد این 2 مفهوم هنوز ابهام وجود دارد هدف ما مشخص کردن تفاوت 2 مفهوم موجود است. یادگیری سازمانی مراحل موجود است در حالیکه سازمان یادگیرنده حالت ایده آل سازمان است .

کلید واژگان :

یادگیری، یادگیری سازمانی، سازمان یادگیرنده.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک