چکیده :
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک
هدف مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه بین هوش هیجانی و اضطراب آموزشگاهی در دانش آموزان می باشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی در مجموع 670 دانش آموز به شیوه نمونه گیری جمع آوری شدند. یافته ها : میان هوش هیجانی و اضطراب آموزشگاهی رابطه معنی داری وجود داشت p=0/01. در مولفه های مهارت اجتماعی p=0/001 تفاوت معنی داری مشاهده شد. نتیجه گیری : با توجه به یافته های پژوهش وجود رابطه معنی دار هوش هیجانی و اضطراب آموزشگاهی به نظر می رسد توجه به هوش هیجانی براب بهبود بهداشت روانی و در نتیجه بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان بسیار موثر باشد.
کلید واژگان :هوش، هوش هیجانی، اضطراب، اضطراب آموزشگاهی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148491133530322
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی، مطالعات اجتماعی و فرهنگی، تهران، موسسه آموزش عالی مهر اروند، مرکز راه
- برگزار کنندگان : مرکز راهکارهای دستیابی به توسعه پایدار، l
- تاریخ ثبت : 1395/11/01 14:52:15
- ثبت کننده : سید سعید موسوی
- تعداد بازدید : 185
- تعداد فروش : 0