چکیده :

هدف مطالعه حاضر با هدف تعیین رابطه بین هوش هیجانی و اضطراب آموزشگاهی در دانش آموزان می باشد. روش تحقیق در این مطالعه توصیفی از نوع همبستگی در مجموع 670 دانش آموز به شیوه نمونه گیری جمع آوری شدند. یافته ها : میان هوش هیجانی و اضطراب آموزشگاهی رابطه معنی داری وجود داشت p=0/01. در مولفه های مهارت اجتماعی p=0/001 تفاوت معنی داری مشاهده شد. نتیجه گیری : با توجه به یافته های پژوهش وجود رابطه معنی دار هوش هیجانی و اضطراب آموزشگاهی به نظر می رسد توجه به هوش هیجانی براب بهبود بهداشت روانی و در نتیجه بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان بسیار موثر باشد.

کلید واژگان :

هوش، هوش هیجانی، اضطراب، اضطراب آموزشگاهی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک