افزایش پیچیدگی های محیطی و در نتیجه افزایش مسائل و چالش های کاری که نیاز به روش هایی غیر متمرکز برای مدیریت آنها وجود دارد، عدم پاسخگویی قابلیت های ثابت افراد در پاسخگویی به محیط دینامیک و متنوع، قوی شدن گرایش کارکنان به رشد و پرورش قابلیت های خود در مسیر شغلی مطلوبشان و نیاز به روش های متنوع در افزایش دانش و مهارتهای شغلی، گسترش بخش خدماتی در کسب و کارها و ایجاد شرایط کاری متنوع با توجه به ویژگی های پویای این حوزه و اهمیت توجه به افزایش مستمر کیفیت فرآیندها متناسب با نیازهای مشتریان، از ویژگیهای دوره جدید محسوب می گردد. بالطبع رهبری کارکنان دارای ویژگی های اشاره شده نیز می بایست متفاوت بوده و مدیریت در عصر جدید نیز می بایست متناسب با شرایط تغییر یابد. در شرکت گاز استان یزد بواسطه جوان بودن کارکنان، برخورداری از تحصیلات عالی و همچنین تخصصی بودن فعالیت ها، اهمیت موضوع دوچندان می باشد. لذا این تحقیق، جهت شناسایی سبک رهبری مدیران میانی و ارشد شرکت صورت پذیرفت. در این راستا از مدل همترازی عناصر چهارگانه ساختار، فرهنگ، استراتژی و رهبری استفاده گردید. شناسایی فرهنگ سازمانی شرکت مطابق مدل دنیسون انجام گردید. سپس ساختار سازمانی شرکت از بعد رسمیت، تمرکز و پیچیدگی مورد بررسی قرار گرفت. بررسی استراتژی غالب شرکت و در نهایت تناسب، مراحل بعدی این پروژه بودند. تحقیق از نوع روش توصیفی و مورد کاوي است . اطلاعات مربوط به استراتژي و پیچیدگی سازمان ازطریق بررسی اسناد موجود در شرکت به دست آمده است .در این تحقیق جهت جمع آوری اطلاعات مربوط به سبک رهبری از پرسشنامه استفاده شده است. بر اساس جدول مورگان حجم نمونه از مدیران انتخاب و پرسشنامه بین 18 نفر از مدیران ارشد و میانی توزیع شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی استفاده شد. شناسایی سبک رهبری غالب در شرکت و بررسی همترازی عناصر چهارگانه فرهنگ، ساختار، استراتژی و سبک رهبری و همچنین ایجاد پروفایل سبک رهبری مدیران ، از دستاوردهای این تحقیق می باشد.
کلید واژگان :سبک رهبری، شرکت گاز یزد، فرهنگ سازمانی، ساختار، استراتژی
ارزش ریالی : 500000 ریال
با پرداخت الکترونیک