چکیده :

هدف تحقیق حاضر بررسی رابطه خلاقیت و ویژگی های شخصیتی کارآفرینی هنرآموزان و هنرجویان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش شهرستان دیواندره بوده است. روش مطالعه به شیوه توصیفی پیمایشی و بر روی 285 نفر هنرآموز و هنرجو که با روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده اند، صورت گرفته است. روش گردآوری داده ها از طریق پرسشنامه استاندارد سنجش ویژگی های کارآفرینی که متشکل از 30 سوال و دارای 6 گویه بوده و هم چنین پرسشنامه استاندارد خلاقیت رندسیپ که دارای 50 سؤال بوده است، صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل داده های حاصل از اجرای آزمون به دو صورت توصیفی(میانگین، درصد و انحراف معیار) و تحلیلی(تی و ضریب همبستگی پیرسون) استفاده شده است. ضریب پایایی به دست آمده با استفاده از آلفای کرونباخ برای پرسشنامه خلاقیت 84 و برای پرسشنامه کارآفرینی 87 می باشد. نتایج تحقیق نشان داد که بین خلاقیت و ویژگی های کارآفرینی هنرآموزان و هنرجویان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش رابطه معنی داری وجود دارد. هم چنین نتایج نشان داد که هنرجویان در همه مؤلفه ها و ویژگی های شخصیتی کارآفرینی به جز تحمل ابهام از هنرآموزان پیشی گرفته اند. نتایج تحقیق در زمینه خلاقیت مؤید این مطلب است که بین هنرآموزان و هنرجویان تفاوت محسوسی وجود ندارد و نمره به دست آمده از پرسشنامه نمره بسیار بالایی بوده است.

کلید واژگان :

خلاقیت، کارآفرینی، ویژگی های شخصیتی کارآفرینی، هنرآموزان و هنرجویان.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک