چکیده :

این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین هویت اجتماعی با باور به دنیای عادلانه در بازاریابان مرد شهر گرگان انجام گردید و طرح پژوهش از نوع پژوهش های توصیفی همبستگی است و نمونه این پژوهش شامل 111 نفر از - بازاریابان مرد بودند که به روش نمونه گیری هدفمند و در در دسترس انتخاب شدند و برای اندازه گیری متغیرها، از پرسشنامه ی هویت اجتماعی صفاری نیا و پرسشنامه باورهای دنیای عادلانه عمومی دالبرت) 1111 ( استفاده و برای تحلیل داده ها از روش آماری همبستگی از نوع پیرسون استفاده شد. بر اساس نتایج بدست آمده و فرضیات مورد نظر نشان داد که هویت اجتماعی با باور به دنیای عادلانه در بازاریابان مرد در سطح 1010 و 1011 دارای رابطه معناداری دارد. با توجه به نتایج فوق این گروه نیازمند برنامه های جداگانه ای در جهت آموزش مهارت های اجتماعی و در جهت ارتقای آن هستند

کلید واژگان :

هویت اجتماعی، باور به دنیای عادلانه ، بازاریابان



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک