فناوري اطلاعات در دهه آخر قرن بیستم مبتنی بر توسعه عملی زمینههاي فناوري در آزمایشگاههاي پژوهشی و دانشگاهها بوده و در آغاز هزاره جدید، به نحوي گسترده راهکارهاي عملی خود را در یادگیري الکترونیکی جستجو کرده و این امر به مرور ساختار دانشگاهها و سازمان ها را تحت تأثیر قرار داده است. بر این اساس محققان و دانشمندان بسیاري درصدد ارائه تکنیک هاي نوینی جهت افزایش میزان یادگیري در آموزش الکترونیکی هستند. یکی از مؤثرترین عوامل یادگیري ارتقاء سطح تمرکز حواس یادگیرنده در هنگام آموزش است. در این مقاله تأثیر انجام حرکات ورزشی مناسب در افزایش میزان سطح تمرکز حواس یادگیرنده در هنگام یادگیري محتواهاي الکترونیکی تولید شده به کمک رسانه هاي آموزشی بررسی خواهد شد. نمونه آماري پژوهش را 20 نفر از یادگیرندگانی که در دورههاي الکترونیکی برگزار شده در دانشگاههائی همچون علم و صنعت ایران، دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شرکت کردهاند، تشکیل میدهند که به دو گروه 10 نفره آزمون و کنترل تقسیم شده و از میان طرحهاي آزمایشی موجود، طرح پیشآزمون- پسآزمون مورد استفاده قرار گرفته مستقل به کمک نرم افزار T زوجی و T است. دادههاي حاصل از این دو آزمون با استفاده از آزمون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج بهدست آمده از این پژوهش نشان میدهند که SPSS 21 میزان تمرکز حواس به دلیل افزایش مهارتهاي ورزشی در یادگیرندگانی که با استفاده از روش انجام حرکات ورزشی آموزش دیدهاند، نسبت به یادگیرندگانی که با استفاده از روش آموزشی سنتی آموزش دیدهاند، بیشتر است.
کلید واژگان :یادگیري الکترونیکی، حرکات ورزشی، افزایش تمرکز، رسانه آموزشی، حافظه.
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6148569809982619
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : اولین همایش ملی رویکردهای نوین در علوم ورزشی و تربیتبدنی. دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب.3
- برگزار کنندگان : دانشکده تربیتبدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
- تاریخ ثبت : 1395/11/10 17:24:59
- ثبت کننده : مریم حق شناس
- تعداد بازدید : 78
- تعداد فروش : 0