چکیده :

امروزه با توسعه فضای شهری به طبع حمل و نقل در این فضا افزایش یافته است و بهرهگیری از ابزار های مختلف برای رسیدن به مقصد و آن هم حرکت از کوتاهترین و مناسب ترین مسیری که در آن اختلالی بوجود نیاید، به یک ضرورت تبدیل شده است. مساله مکان یابی هاب یکی از مباحث علمی است که پاسخگوی برخی از نیازهای حمل ونقل شهری در چند دهه اخیر بوده است. از اینرو در جهت توسعه ادبیات این مقاله با ترکیب مفاهیم قابلیت اطمینان در صدد آمده است تا رویکرد این مسائل را در جهت افزایش پایایی سیستم حمل و نقل سوق دهد. به طور که مسیر های ارتباطی در شبکه از میان مسیر های انتخاب گردند که اختلال در آنها حداقل است. بنابراین این مقاله یک مدل ریاضی برای مساله مکان یابی p هاب میانه مطمئن در شبکه حمل و - نقل شهری با رویکرد چند تخصیصی ارائه می کند. مدل سازی مقاله با رویکردی دو جانبه به دنبال بهینه سازی همزمان حداکثر کردن مجموع کل قابلیت اطمینان مسیریابی و افزایش تعداد مراکز تقاضایی که خدمت خود را بدون اختلال دریافت می نمایند.

کلید واژگان :

واژگان کلیدی: مکان یابی هاب، مسیریابی وسایل نقلیه، حمل و نقل شهری، الگوریتم تبرید شبیه سازی شده.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک