چکیده :

سرمايه فکري و دارايي هاي دانشي يکي از عوامل اصلي موفقيت سازمان ها در هزاره سوم است. هدف از اين پژوهش معرفي مديريت سرمايه فکري به عنوان ابزار قدرتمند در جهت دستيابي اهداف سازمانها به افراد مي باشد اين پژوهش به صورت مروري و با استفاده از اسناد و مدارک کتابخانه اي و منابع اينترنتي، به رشته تحرير در آمده و تلاش گرديده با ذکر تعاريفي از مديريت سرمايه فکري و ضرورت استفاده از آن در سازمانها و بررسي ابعاد و نظريه هاي مختلف سرمايه فکري افقي روشن در زمينه شناخت و به کارگيري اين ابزار در سازمانها پيش روي مديران آينده ايجاد نمايد. در پايان به اين نتيجه دست يافتيم که سرمايه فکري ابزاري در جهت تحقق ارزش و اهداف سازمان مي باشد.

کلید واژگان :

سرمايه فکري، سرمايه انساني، سرمايه ساختاري، سرمايه مشتری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک