چکیده :

مهندسي فرهنگي سامان دادن مولفه‌هاي همگراي فرهنگ در يك كليت منسجم و هدفدار است كه شاكله‌ي آن رفتار و نگرش فردي و اجتماعي را تحت تاثير قرار مي‌دهد. هدف از این پژوهش بررسی و اهمیت نقش مهندسی فرهنگی بر کارآفرینی، کلید راه گشای توسعه در استان کرمان می باشد. تحقیق حاضر بر اساس هدف، از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر چگونگی بدست آوردن داده ها و بررسی آنها جزء تحقیقات توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه این پژوهش کارآفرینان سازمان فنی و حرفه ای استان و نعدادی دیگر از کارآفرینان برتر استان کرمان می باشد. حجم نمونه بر مبنای جامعه آماری و با استفاده از دستوره های آماری 120 نفر محاسبه شد و اعضا نمونه به روش تصادفی متناسب با حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری اطلاعات، پرسشنامه ای محقق ساخته می باشد. پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ 0.87 بدست آمد. همچنین به منظورتجزیه وتحلیل داده های جمع آوری شده از آمارتوصیفی و استنباطی استفاده گردید. در پایان به این نتیجه دست یافتیم که مهندسی فرهنگ کشور بر کارآفرینی، نوسازی و بازسازی کلان نظام کشور، ساختارها، دستگاه ها، سیاست ها و قوانین و سازوکارها برای تحقق فرهنگ آرمانی و فرهنگ هدف، کلید و راه گشای توسعه همه جانبه کارآفرینی می باشد. بنابراین بین مهندسی فرهنگی و کارآفرینی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

فرهنگ، مهندسی، مهندسی فرهنگی، کارآفرینی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک