چکیده :

در این تحقیق به نقش جهت گیری‌های استراتژیک و تاثیر آن بر تجاری سازی محصولات جدید پرداخته شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی از نظر شیوه گردآوری داده ها، از نوع توصیفی و از نوع تحقیقات همبستگی میباشد. اطلاعات مورد نیاز جهت آزمون مدل مفهومی ارائه شده از جمع آوری 196 پرسشنامه بین مدیران شرکت‌های دانش بنیان دارویی، جمع آوری شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش معادلات ساختاری به کمک نرم افزارهای اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس انجام گرفته است. نتایج حاصل از این مطالعه نشان می دهد که سه جهت گیری بازار، تکنولوژی و کارآفرینی تأثیر معنیداری بر تجاری سازی داشته اما تأثیر جهتگیری شبکه ای بر تجاری سازی تأیید نمیشود.

کلید واژگان :

جهت گيريهاي استراتژيك، تجاری سازی، بازار، تکنولوژی، کارآفرینی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک