چکیده :

فضای تجاری امروزه پر از تغییر و عدم اطمینان است. در واقع رقابت در بازارهای از هم گسیخته و مشتریانی که به دنبال بهترین محصول و خدمات با بهترین قیمت و دسترسی های فوری هستند، عملی جهانی است. موفقیت یک سازمان به واکنش آن سازمان در چنین فضائی وابسته است و اینکه چگونه می خواهد خود را با این محیط وفق دهد. برطرف کردن نیازهای مشتری مقتضی انعطاف پذیری در سطح بالا، تولید کم هزینه یا کم حجم، مهارتهای خدماتی و زمان کوتاه توزیع است. هدف پژوهش حاضر، ارزیابی چابکی سیستم تولیدی با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتب فازی می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، توصیفی می باشد. درضمن این تحقیق از شاخه تحقیقات میدانی است. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات پرسشنامه می باشد. برای سنجش روایی از نظر خبرگان استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران عامل و مدیران بازاریابی شرکت فعال در زمینه کمربندسازی خودرو می باشند. نتایج نشان دادند، عوامل مرتبط با مشتری و غالب آمدن بر تغییر و عدم اطمینان پایین ترین امتیاز را دارند که نیازمند توجه بیشتر شرکت در این بخشها می باشد. سازما‏ن‏ها در مواجهه با افزايش رقابت حاصل از نوآوري هاي تکنولوژيک و محيط هاي متغير بازار و تغيير در تقاضاي مشتريان قرار گرفته‌اند كه به نظر مي رسد با داشتن پيش آگاهي نسبت به تغيير، تصور آن و از آن فراتر پذيرش وقوع قطعي تغيير به جاي هراس از آن‌، بهتر مي توانند مسير تغيير را تعيين کرده و حتي خود عامل تحقق آن باشند.

کلید واژگان :

ارزیابی، چابکی، سیتمهای تولیدی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک