چکیده :

گردشگری یکی از بزرگترین فعالیتهای تجاری در دنیاست. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیر بنایی میدانند. توسعه ی گردشگری در تمامی عرصه ها، چه در سطح ملی و منطقه ای و چه در سطح بین المللی نیازمند توجه برنامه ریزان دولتی و شرکت های خصوصی میباشد. کلیه فعالیتهای تفرجی در محیط، مقداری ریسک دارند. پرداختن به چنین ریسکی یک جزء مهم از مدیریت گردشگری پارک است. مدیران مناطق توریستی باید از میزان ریسک بالقوه بازدیدکنندگان خود و ظرفیت برد مناطق گردشگری آگاه باشند. در این تحقیق برآنیم تا با شناسایی، ارزیابی، مدیریت و پایش میزان ریسک معمول گردشگران در مناطق توریستی، تاکتیکهایی استراتژیکی به منظور ارتقاء بهبود خدمات رسانی در مناطق توریستی، افزایش گردشگران در این مناطق و حفظ چشم اندازهای زیست محیطی آنها معرفی نمائیم.

کلید واژگان :

اصول مدیریت، گردشگری، مناطق توریستی



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک