چکیده :

هدف از پژوهش حاضر، بررسی تاثیر بازی های ریتمیک بر رشدادراکی- حرکتی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزش پذیر بود. نمونه آماری این مطالعه شامل80نفر(40پسرو40دختر)بود،که بصورت تصادفی دردوگروه آزمایش ودوگروه کنترل بر اساس تفکیک جنسیت سازماندهی شدند.روش پژوهش حاضر ازنوع ،پیش آزمون-پس آزمون باگروه کنترل بود.برای اندازه گیری¬رشدادراکی- حرکتی از تست لینکلن اوزرتسکی استفاده شد.شرکت کنندگان گروه آزمایش به مدت 12هفته که به صورت2جلسه درهفته تدارک دیده شده بود، به بازی های ریتمیک وگروهی پرداختند، و گروه کنترل به فعالیت های روزانه مشغول بودند.برای تجزیه وتحلیل داده هااز آزمون های شاپيرو- ويلك و آزمون یومن ویتنی استفاده شد.نتایج نشان دادکه دختران وپسران ،رشدادراکی –حرکتی معنی داری را تجربه کردند.امارشدادراکی حرکتی پسران نسبت به دختران به شکل معنی داری بیشتربود.

کلید واژگان :

بازی های ریتمیک ،رشد ادراکی- حرکتی، کم توان ذهنی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک