چکیده :

هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر جهانی‌شدن آموزش عالی با کیفیت خدمات آموزشی گروه‌های تربیت‌بدنی می‌باشد. 175 نفر از اساتید دانشکده ها و گروه های تربیت بدنی دانشگاه های استان آذربایجان شرقی پرسشنامه استاندارد جهانی شدن آموزش عالی محمد آتشک و همکاران (1392) و پرسشنامه استاندارد کیفیت خدمات آموزشی مانتز (1995) را تکمیل نمودند. پس از جمع آوری داده ها با استفاده از روشهای آماری رگرسیون ساده و رگرسیون چندگانه اقدام به تجزیه و تحلیل داده ها شد. نتایج رگرسیون خطی ساده نشان داد که تغییرات متغیر کیفیت خدمات آموزشی به اندازه 4/9 درصد از متغیر جهانی‌شدن آموزش عالی تاثیر پذیرفته است. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه نیز نشان داد که مولفه های جهانی شدن آموزش عالی به اندازه 5/10 درصد از تغییرات متغیر کیفیت خدمات آموزشی را تبیین می کنند. ننایج بررسی ضرایب بتا نشان داد که فقط مولفه آموزش برای زمان عدم قطعیت در سطح 05/0˂ P معنی دار است و بقیه مولفه ها معنی دار نمی باشند.

کلید واژگان :

جهانی‌شدن آموزش عالی، کیفیت خدمات آموزشی، گروه‌های تربیت‌بدنی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک