چکیده :

با پیشرفت تکنولوژی و افزایش رقبا، نقش مدیریت ارتباط با مشتری بیش از پیش در نظام آموزش عالی و سایر نظام‌ها به چشم می‌آید. دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی برای بقاء و پیشرفت به دنبال ارائه خدمات با کیفیت بالا و مناسب هستند. اخیراً با بررسی‌های صورت گرفته آشکار شده است که مؤسسات آموزشی در تلاش هستند تا مدیریت ارتباط با دانشجو را بهبود بخشند. نتایج حاکی از آن است که کیفیت مناسب خدمات در نظام آموزش عالی می‌تواند منجر به افزایش رضایت، وفاداری و همچنین انگیزه‌ی دانشجویان شود؛ بنابراین ارزیابی و سنجش کیفیت خدمات مدیریت ارتباط با دانشجو می‌تواند زمینه‌ساز تعالی و بهبود این خدمات در مؤسسات آموزش عالی شود. هدف مقاله حاضر نیز ارزیابی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های کیفیت مدیریت ارتباط با دانشجو به صورت موردی در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان بود. پرسشنامه تحقیق مشتمل بر 6 بعد و 35 مؤلفه بود. پس از گردآوری داده‌های تحقیق، از آمار توصیفی و استنباطی جهت بررسی فرضیه‌های تحقیق استفاده شد. نتایج حاکی از این بود که به جزء بعد کارکنان، سایر ابعاد مدیریت ارتباط با دانشجو در وضعیت متوسط قرار دارند، در حالی‌که وضعیت این بعد مطلوب می‌باشد. در نهایت از تکنیک تاپسیس جهت اولویت‌بندی مؤلفه‌های مدیریت ارتباط با دانشجو استفاده گردید.

کلید واژگان :

مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت ارتباط با دانشجو، تاپسیس



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک