چکیده :

آمادگی روانی برای تجاری سازی فناوری دانشگاهی نقشی کلیدی در توسعه و تبدیل یافته ها و فناوری های تولید شده توسط پژوهشگران دانشگاهی به محصولات موفق اقتصادی دارد. هدف تحقیق حاضر تبیین عوامل مؤثر بر آمادگی روانی دانشگاهیان برای تجاری سازی فناوری دانشگاهی در دانشگاه مازندران است. جامعه و نمونه آماری 033 و 47 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران بوده و ابزار جمع آوری داده پرسشنامه های استاندارد و محقق ساخته می باشد. یافته ها نشان داد که به ترتیب اهمیت تأثیر، هر شش متغیر استراتژی، هوش عاطفی، تنظیم، عملکرد، تصمیم گیری و 3 بر آمادگی روانی دانشگاهیان برای تجاری / 3 و 970 /984 ،3/908 ،3/669 ،3/988 ،3/ همکاری با ضرایب تأثیر 443 سازی فناوری دانشگاهی تأثیر گذار هستند و در نهایت پیشنهاد گردید که مدیران و سیاست گذاران برای تقویت آمادگی روانی برای تجاری سازی فناوری دانشگاهی به ترتیب درجه اهمیت به چه موضوعاتی باید توجه داشته باشند.

کلید واژگان :

آمادگی روانی، تجاری سازی فناوری دانشگاهی، بلوغ سازمانی افراد، دانشگاه مازندران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک