در این مطالعه با استفاده از تکنیک دینامیک سیالات محاسباتی CFD، به بررسی تاثیر پارامتر کلیدی نسبت طول به قطر، بر عملکرد ورتکس تیوب و جدایش انرژی در آن پرداخته شده است. معادلات بنیادی میدان جریان بوسیله کد استاندارد نرم افزار فلوئنت و با یک مدل تراکم پذیر و توربولانس حل گردیده اند. با استفاده از نتایج تحلیل عددی مقادیر بهینه ای برای دستیابی به حداکثر عملکرد سرمایشی بدست آمده و از روی این مقادیر بهینه سازی شده یک طول بهینه برای ورتکس تیوب پیشنهاد می گردد. همچنین نتیجه گرفته شد که افزایش نسبت جرمی جریان سرد باعث کاهش جدایش دمایی جریان در خروجی سرد میگردد. همچنین در این مطالعه عددی تاثیر نقطه سکون و موقعیت آن در داخل ورتکس تیوب مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان داد که با افزایش فاصله نقطه سکون از ناحیه ورودی ورتکس تیوب ،جدایش دمایی نیز افزایش یافته و عملکرد ورتکس تیوب بهبود خواهد یافت.
کلید واژگان :ورتکس تیوب، مکش جانبی، فشار خروجی حفره، ماکزیمم سرعت چرخشی، جدایش انرژی
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6149782812773031
- سال انتشار : 1392
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : بیست و یکمین همایش سالانه مهندسی مکانیک ایران، ISME 2013
- برگزار کنندگان : دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تهران
- تاریخ ثبت : 1396/03/29 03:52:07
- ثبت کننده : امیر حسن زاده
- تعداد بازدید : 217
- تعداد فروش : 0