چکیده :

پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل سازمانی اثرگذار بر عدم گرایش دبیران دوره متوسطه به تحقیق و پژوهش در آموزش و پرورش انجام گرفته است. با توجه به ماهیت و هدف، این تحقیق کاربردی از نوع توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه دبیران دوره متوسطه آموزش و پرورش شهرستان سوادکوه در سال تحصیلی 96- 95، تعداد 82 نفر می باشد که با استفاده از روش تمام شماری، همه 82 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. از پرسش نامه محقق ساخته 22 سوالی برای گردآوری اطلاعات استفاده شده است. پایایی سوالات با استفاده از فرمول آلفای کرانباخ 0.79 مورد سنجش و تایید قرار گرفت، تحلیل داده ها به وسیله آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن و با استفاده از نرم افزار spss صورت گرفته است. یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین عدم تشویق دبیران پژوهنده، عدم وجود شبکه های اطلاع رسانی در آموزش و پرورش، عدم وجود نیروهای کارآمد و متخصص، عدم تخصیص بودجه کافی برای تحقیق با عدم گرایش دبیران متوسطه به تحقیق و پژوهش رابطه معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

عوامل سازمانی، تحقیق و پژوهش، دبیران متوسطه، آموزش و پرورش، سوادکوه.



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک