چکیده :

رفتارهای خشونت آمیز از شایعترین اختلالات رفتاری انسان است و درصد زیادی از مشکلات رفتاری کودکان تحت عناوین مختلف به خشونت مربوط می‌شود. استفاده از بازی های رایانه ای برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان بسیار زیاد شده است با توجه به اینکه دانش آموزان در محیط مدرسه و ارتباط با هم کلاسی های خود رفتار خشونت آمیز دارند و این رفتارها سبب کم توجهی به درس و کاهش یادگیری در برخی دروس می شود. هدف اصلی پژوهش کاهش خشونت ناشی از بازی های رایانه ای با استفاده از تولید محتوای معلم ساخته در دانش آموزان کلاس پنجم می باشد. این پژوهش از نوع اقدام پژوهی می باشد که به صورت میدانی، انجام گرفت. برای گردآوری اطلاعات در این تحقیق از مشاهده، چک لیست، مصاحبه، اسناد و مدارک و کتابخانه استفاده شده است که داده های حاصله با استفاده از آمار توصیفی و همچنین تحلیل مفاهیم مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های حاصل از این پژوهش با توجه به شواهد یک و شواهد دو نشان میدهد که دانش آموزان این دو گروه پس از پایان اقدامات پیشنهادی انجام شده نشان داد میزان خشونت دانش آموزان با استفاده از بازی های الکترونیکی معلم ساخته به جای استفاده از بازی های رایانه ای کاهش و همچنین یادگیری آنها افزایش یافته است.

کلید واژگان :

خشونت، بازی رایانه ای، تولید محتوای معلم ساخته



ارزش ریالی : 500000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک