چکیده :

امروزه نقش نظامهای ارزیابی و نظارت کارآمد در بهبود و تعالی سازمانها کاملا شناخته شده است.ارزیابی عملکرد سازمانها جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف به منظور استفاده بهینه از منابع و امکانات از جایگاه خاصی برخوردار بوده و شایان توجه زیادی می باشد.در همین راستا مدل های تعالی سازمانی به عنوان ابزاری قوی در پاسخگویی به این نیاز سازمانها از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده و توانسته تا حدود زیاد در تعیین مسیر حرکت جهت دسترسی به تعالی منابع انسانی مورد استفاده قرار گیرند.در بین این مدل ها مدل بنیاد اروپایی ارزیابی ، ) به عنوان یکی از جامع ترین مدل های ارزیابی عملکرد شناخته شده است.هدف اصلی پژوهش حاضر EFQMمدیریت کیفیت ( عملکرد اداره ی کلراه و شهرسازی استان قزوین بر مبنای مدل تعالی سازمانی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت می باشد. پژوهش حاضر از کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق مدیران و کارشناسان اداره کل راه و ، توصیفی و از حیث هدف ، پیمایشی و از نظر نوع ، نظر روش نفر می باشد.ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه 701شهرسازی استان قزوین می باشند که از روش سرشماری تعداد آنها سوال بسته و هم وزن می باشد.برای براورد پایایی 00 ی استاندارد مدل تعالی سازمانی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت می باشد که دارای به دست آمده است که مقداراین آماره نشان می دهد که 049.0 پرسشنامه از روش ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده که مقدار آن سوالات پرسشنامه همبستگی بالایی با یکدیگر دارند و از پایایی بالایی برخوردار می باشد.برای تجزیه و تحلیل داده ها ی به دست آمده از پرسشنامه های جمع آوری شده از روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون تی تک مورد استفاده قرار گرفت. اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل فرضیه های تحقیق حاکی از آن spssگروهی با استفاده از نرم افزار % فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفته است وارزیابی عملکرد اداره راه و شهرسازی قزوین مطلوب می 90است که در سطح اطمیان باشد.

کلید واژگان :

ارزیابی عملکرد، تعالی سازمان،مدل



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک