مدیریت کیفیت یکی از جدیدترین و بروزترین مباحث در زمینه تولید و خدمات است. اگرچه سابقه آن به ابتدای تاریخ نیز میرسد اما سرآغاز پیدایش مفهوم کیفیت به اواخر قرن بیستم برمیگردد. بر طبق یکی ازنگرشها :مدیریت کیفیت یعنی نظارت بر فرآیند ساخت و تولید محصول برای ایجاد اطمینان از مطابقت محصول با آنچه مورد نظر طراح یا مشتری بوده است. این نظارت از مرحله دریافت و سفارش مواد اولیه تا خدمات پس از فروش را شامل میشود.بدین ترتیب طیف وسیعی از فعالیتها را دربر میگیرد. با توجه به تبیین سند چشم انداز و ضرورت اجرای مدیریت کیفیت در امر تولید و خدمات و تاثیر آن بر رقابت در این نوشتار سعی بر آن داریم که چگونگی کیفیت و بهره وری و چشم انداز اجمالی آن در افق 1404 را مورد بررسی قرار دهیم.
کلید واژگان :سند چشم انداز 20ساله، مدیریت کیفیت جامع ، سیستم کنترل کیفیت ، رقابتپذیری ، شاخص ارزش
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6150719711751511
- سال انتشار : 1395
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : کنفرانس بین المللی پارادیم های نوین مدیریت هوشمندی تجاری و سازمانی
- برگزار کنندگان : دانشگاه تهران دانشکده مدیریت
- تاریخ ثبت : 1396/07/13 13:21:57
- ثبت کننده : عارف شریفی تهرانی
- تعداد بازدید : 227
- تعداد فروش : 0