چکیده :

مدیریت کیفیت یکی از جدیدترین و بروزترین مباحث در زمینه تولید و خدمات است. اگرچه سابقه آن به ابتدای تاریخ نیز می‌رسد اما سرآغاز پیدایش مفهوم کیفیت به اواخر قرن بیستم برمیگردد. بر طبق یکی ازنگرشها :مدیریت کیفیت یعنی نظارت بر فرآیند ساخت و تولید محصول برای ایجاد اطمینان از مطابقت محصول با آنچه مورد نظر طراح یا مشتری بوده است. این نظارت از مرحله دریافت و سفارش مواد اولیه تا خدمات پس از فروش را شامل می‌شود.بدین ترتیب طیف وسیعی از فعالیت‌ها را دربر میگیرد. با توجه به تبیین سند چشم انداز و ضرورت اجرای مدیریت کیفیت در امر تولید و خدمات و تاثیر آن بر رقابت در این نوشتار سعی بر آن داریم که چگونگی کیفیت و بهره وری و چشم انداز اجمالی آن در افق 1404 را مورد بررسی قرار دهیم.

کلید واژگان :

سند چشم انداز 20ساله، مدیریت کیفیت جامع ، سیستم کنترل کیفیت ، رقابت‌پذیری ، شاخص ارزش



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک