چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری در صنعت بیمه با استفاده از روش¬های آماری می¬باشد.جامعه آماری مدیران و معاونین و کارمندان، کارشناسان و 5شعبه بیمه مرتبط با این تحقیق در شهر تهران به تعداد 384 نفر می باشد.با توجه به این که پژوهش حاضر به دنبال بررسی و اولویت بندی عوامل موثر بر پیاده سازی بهینه مدیریت ارتباط با مشتری با روش های MADM است و از نتایج آن در جامعه مورد نظر می¬توان استفاده نمود، از نوع پژوهش¬های کاربردي می¬باشد. همچنین پژوهش حاضر از لحاظ گرد آوري داده در زمره پژوهش های توصیفی- پیمایشی قرار میگیرد و پایایی پرسشنامه 0/925 محاسبه گردید. آمارهاي توصيفي متغیرها با استفاده از نرم افزار SPSS محاسبه و بررسی شده¬اند..لازم به بیان است که با توجه به اینکه در این مدل نیاز به وزن¬دهی شاخصها می باشد، وزن هر کدام از شاخص ها با استفاده از روش AHP محاسبه استفاده شده است. در نهایت عامل سازمانی دارای بیشترین وزن و سپس عوامل فرهنگی و تکنولوژی به ترتیب در الویت های بعدی قرار گرفتند.

کلید واژگان :

کلید واژه : مدیریت ارتباط با مشتری،بهینه،بیمه،AHP



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک