چکیده :

این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش مفهوم صداقت در قالب محتوای الکترونیکی به شیوه تفکر فلسفی p4c بر صداقت و راستگویی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی است. روش پژوهش حاضر از نوع شبه تجربی است. این پژوهش جزء طرحهای نیمه تجربی میباشد، که از طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل استفاده میشود. جامعهی - آماری در پژوهش حاضر عبارت است از کلیهی دانشآموزان دختر پایهی پنجم ابتدایی که در سالتحصیلی 49 3141 در مدارس شهر کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند و تعداد آنها 7676 نفر هستند در این پژوهش با استفاده از روش نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای دو کلاس به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند و حجم نمونه آماری با توجه به حجم دانشآموزان دو کلاس در این پژوهش 67 نفر است. این افراد در پیشآزمون که شامل آزمون صداقت و راستگویی بود شرکت کردند. گروه آزمایش در درس هدیه های آسمانی با روش آموزش فلسفه به صورت چندرسانهای به مدت 37 جلسه و گروه کنترل با روش آموزش فلسفه به روش متداول به فراگیری برنامهی آموزش فلسفه پرداختند. در پایان آموزش هر دو گروه در پسآزمون شرکت کردند. نتایج بدست آمده نشان داد که آموزش برنامهی فلسفه در قالب محتوای الکترونیکی در ارتقا صداقت و راستگویی دانشآموزان در سطح بینش، نگرش و رفتار موثر است.

کلید واژگان :

فلسفه، فلسفه کودکان، محتوای الکترونیکی، صداقت، پایه پنجم



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک