چکیده :

لازمه اداره کردن فرایندهای زندگی ، داشتن تصویری ساختارمند از از ابعاد زندگی است، و یکی از کارامد ترین و اثربخش ترین روش های به منظور تحقیق این هدف، ترسیم هندسه راهبرد زندگی فردی یا گروهی است. این تحقیق در پی تبیین و تحلیل هندسه راهبرد زندگی یک گروه فرهیخته تحصیلی از ایرانیان است. روش تحقیق : این تحقیق براساس هدف تبیینی، براساس متغیر ها کمی، براساس زمان، مقطعی ، براساس شیوه گردآوری داده ها پیمایشی، براساس روش تحلیل و تفسیر داده ها کمی و کیفی(آمیخته) است. اعضای جامعه هدف بیست نفر از دانشجویان ده رشته تحصیلی در مقطع فوق لیسانس دانشگاه دولتی زنجانند که در کنکور ارشد رتبه زیر 100کسب کرده اند . نتایج : تحلیل ابعاد هفتگانه ی هندسه راهبرد زندگی (هندسه ی موفقیت ها ، شکست ها ، نیازها ، هدف ها ، نقاط قوت.، نقاط ضعف و چشم اندازها) نشان می دهد میان ابعاد هفتگانه تناسب کم است و استراتژی زندگی فرهیختگان تحصیلی متوازن نیست و این افراد عمدتا دارای راهبرد تک بعدی (تحصیلی) یا راهبرد کم بعد ی بوده اند. از این رو بازطراحی راهبرد زندگی با رویکرد هندسی یک ضرورت است

کلید واژگان :

هندسه ذهن، مهندسی راهبردی، فرهیختگان تحصیلی ایران



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک