لازمه اداره کردن فرایندهای زندگی ، داشتن تصویری ساختارمند از از ابعاد زندگی است، و یکی از کارامد ترین و اثربخش ترین روش های به منظور تحقیق این هدف، ترسیم هندسه راهبرد زندگی فردی یا گروهی است. این تحقیق در پی تبیین و تحلیل هندسه راهبرد زندگی یک گروه فرهیخته تحصیلی از ایرانیان است. روش تحقیق : این تحقیق براساس هدف تبیینی، براساس متغیر ها کمی، براساس زمان، مقطعی ، براساس شیوه گردآوری داده ها پیمایشی، براساس روش تحلیل و تفسیر داده ها کمی و کیفی(آمیخته) است. اعضای جامعه هدف بیست نفر از دانشجویان ده رشته تحصیلی در مقطع فوق لیسانس دانشگاه دولتی زنجانند که در کنکور ارشد رتبه زیر 100کسب کرده اند . نتایج : تحلیل ابعاد هفتگانه ی هندسه راهبرد زندگی (هندسه ی موفقیت ها ، شکست ها ، نیازها ، هدف ها ، نقاط قوت.، نقاط ضعف و چشم اندازها) نشان می دهد میان ابعاد هفتگانه تناسب کم است و استراتژی زندگی فرهیختگان تحصیلی متوازن نیست و این افراد عمدتا دارای راهبرد تک بعدی (تحصیلی) یا راهبرد کم بعد ی بوده اند. از این رو بازطراحی راهبرد زندگی با رویکرد هندسی یک ضرورت است
کلید واژگان :هندسه ذهن، مهندسی راهبردی، فرهیختگان تحصیلی ایران
ارزش ریالی : 300000 ریال
با پرداخت الکترونیک
جزئیات مقاله
- کد شناسه : 6151264263264843
- سال انتشار : 1396
- نوع مقاله : مقاله کامل پذیرفته شده در کنفرانس ها
- زبان : فارسی
- محل پذیرش : سومین کنفرانس بین المللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد دانش بنیان
- برگزار کنندگان : وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه حکیم سبزواری - دانشگاه فناوری نوین سبزوار- civilica
- تاریخ ثبت : 1396/09/16 14:00:32
- ثبت کننده : فاطمه اونق
- تعداد بازدید : 181
- تعداد فروش : 0