چکیده :

هدف از تحقیق حاضر مطالعه بیشتر رابطه بین کارآفرینی، رقابت جانی و قانونمندی یک کشور است. فرض اول بر این است که نرخ بالای کارآفرینی به معنی افزایش شاخص‌های رقابتی و مشروعیت سیاسی و بنابراین امکان رشد اقتصادی برای کشور است. این رابطه در اسپانیا با استفاده از پایش کارآفرینی جهانی GEM، نظرسنجی جامعه اروپایی اتحادیه اروپا ESS و شاخص جهانی کارآفرینی GCI مجمع اقتصاد جهانی WEF بین دوره زمانی سال‌های 2012-2006 اندازه‌گیری می‌شود. نتایج نشان‌دهنده کاهش نرخ کارآفرینی در اسپانیا است که به معنی کاهش رقابت و کاهش قابل‌توجه مشروعیت سیاسی به‌ویژه با توجه به اعمال توجیهی (اعتمادبه‌نفس سیستم سیاسی و ناامیدی در اقتصاد و مؤسسات). نتایج همچنین نشان میدهد که بخش دولتی نیاز به افزایش نرخ کارآفرینی و بهبود مشروعیت دارد تا اسپانیا را قادر به جذب سرمایه گذاری و بهبود وضعیت رتبه‌بندی رقابتی کند.

کلید واژگان :

کارآفرینی، رقابت، مشروعیت، شغل، توسعه



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک