چکیده :

موضوع مورد بررسی در این تحقیق نقش واسطه¬ای ویژگی¬های برون گرایی، درون گرایی فرزندان در رابطه بین سبک¬های فرزند پروری و اضطراب دختران مقطع متوسطه دوم شهر قم بود، روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود، جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانش آموزان دختر دبیرستانی مشغول به تحصیل در مقطع متوسطه دوم شهر قم در سال تحصیلی 95-96 است که تعداد آنها برابر 15872 نفر بود، حجم نمونه 375 نفر بود که با استفاده روش نمونه گیری خوشه¬ای چند مرحله ای و تصادفی انتخاب شدند، ابزار جمع آوری داده¬ها پرسش نامه شخصیت آیزنک، پرسش نامه شیوة هاي فرزندپروري بامریند و پرسش نامه اضطراب اسپیل برگر بود، اعتبار پرسش نامه ها با استفاده از اعتبار صوری و پایایی آن با استفاه از آلفای کرونباخ محاسبه شد، تجزیه و تحلیل داده ها نیز با استفاده از نرم افزار spss21 انجام شد. نتایج نشان داد بین ویژگی¬های شخصیتی(برون گرایی- درون گرایی) و اضطراب دختران مقطع متوسطه دوم شهر قم رابطه معنادار دارد. بین سبک¬های فرزند پروری(آزاد، استبدادی، اقتدار منطقی) از طریق ویژگی¬های شخصیتی(برون گرایی- درون گرایی) و اضطراب دختران مقطع متوسطه دوم شهر قم رابطه معناداری وجود، بین سبک¬های فرزند پروری(آزاد، استبدادی، اقتدار منطقی) و اضطراب دختران مقطع متوسطه دوم شهر قم رابطه معناداری وجود دارد.

کلید واژگان :

اضطراب، برون گرایی، درون گرایی، شیوه فرزند پروری



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک