چکیده :

هدف این تحقیق، پیش بینی موفقیت تحصیلی براساس عوامل شخصی در دانش آموزان دختر دهم دبیرستان ناحیه 2 تبریز در سالتحصیلی 96-1395 بود. در این پژوهش از روش تحقیق توصیفی- همبستگی استفاده شد. جامعه آماري اين پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان اول متوسطه به تعداد 3421 نفر در سال تحصیلی، 96-1395 بود. با توجه به جدول مورگان، تعداد 246 نفر از طریق روش نمونه گیری تصادفي خوشه ای، به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه خودپنداره آهالو (1998)، راهبردهای خود تنظیمی پنتریج (1990)، خودکارآمدی تحصیلی دانش آموز جینگ و مورگان (1999) و معدل ترم دوم استفاده شد. تحلیل نتایج با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره انجام گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که: عوامل شخصی شامل خودپنداره، راهبردهای خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی با موفقیت تحصیلی ارتباط دارند و سه عامل خودپنداره، راهبردهای خودتنظیمی و خودکارآمدی تحصیلی دارای توان پیش بینی موفقیت تحصیلی دانش آموزان می باشند.

کلید واژگان :

خودپنداره، راهبردهای خودتنظیمی، خودکارآمدی تحصیلی و موفقیت تحصیلی.



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک