چکیده :

در هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر هویت سازمانی بر توسعه اخلاق حرفه ای کارکنان با نقش واسطه ای انگیزش شغلی در بانک سپه استان اردبیل می باشد. از لحاظ هدف تحقیق از نوع کاربردی، از لحاظ نوع روش، توصیفی و همبستگی می باشد و از لحاظ روش گردآوری اطلاعات روش تحقیق مورد نظر میدانی است. جامعه آماری تحقیق حاضر را کلیه کارکنان بانک سپه استان اردبیل تشکیل می دهند که تعداد آنها برابر 280 نفر می باشد. برای تعیین حجم نمونه کارکنان از جدول مورگان استفاده شد و تعداد نمونه آماری برابر 159 نفر بدست آمد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور گردآوری داده های موردنیاز، از پرسشنامه های هویت سازمانی آنت و همکاران 2006، انگیزش شغلی هاکمن و اولدهام 1980 ، نقل از جزنی، 1388 و پرسشنامه اخلاق حرفه ای امیری و همکاران 1389 استفاده شده است. داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 22 تحلیل شد و برای تحلیل فرضیات از معادلات رگرسیون ساده و گام باه گام استفاده شاد. نتایج تحقیق نشان می دهد که هویت سازمانی بر توسعه اخلاق حرفه ای کارکنان با نقش واسطه ای انگیزش شغلی تاثیر دارد و با مداخله متغیر انگیزش شغلی، تاثیر هویت سازمانی بر توسعه اخلاق حرفه ای کارکنان افزایش می یابد. همچنین هویت سازمانی 62 / 0 = Beta و انگیزش شغلی 62 / 0 = Beta بر توسعه اخلاق حرفه ای کارکنان تاثیر معنی داری دارد.

کلید واژگان :

هویت سازمانی، توسعه اخلاق حرفه ای، نقش واسطه ای، انگیزش شغلی



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک