چکیده :

هدف از انجام این تحقیق بررسی رابطه استراتژی های رقابتی و عملکرد شرکت ها بوده است. جامعه آماری تحقیق را کارشناسان و متخصصان فعال در بانک پارسیان در شهر تهران تشکیل می دهند با استناد به رابطه نمونه گیری کوکران تعداد 210 نفر از کارکنان انتخاب شدند. ابزارهای این پژوهش، پرسشنامه می باشد. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ، استراتژی های رقابتی (825/0)، عملکرد شرکت (874/0) محاسبه شد. برای تعیین روایی این ابزارها از روایی صوری و محتوایی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از نرم افزار لیزرل و مدل معادلات ساختاری استفاده شد؛ نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد که رابطه بین استراتژی های رقابتی و عملکرد شرکت در میان کارشناسان و متخصصان فعال در بانک پارسیان مورد تایید است. همچنین، این نتایج نشان داد که رابطه بین انواع استراتژی های رقابتی (رهبری هزینه، تمرکز و تمایز) و عملکرد شرکت در میان کارشناسان و متخصصان فعال در بانک پارسیان تهران مورد تایید است.

کلید واژگان :

استراتژی های رقابتی ، عملکرد شرکت



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک