چکیده :

با ورود به قرن بيست و يکم، سازمان ها و افراد در حال تجربه پديده‌ها و اتفاقات جديدي هستند که شايد ريشه آنها از سال¬ها قبل در حال رشد بوده است. ورود عنصر فنّاوري اطلاعات در هر حوزه، لزوم سرعت عمل و پاسخگويي به مشتريان و تغييرات روز افزون بازار و نيازهاي مصرف کنندگان، لزوم انعطاف هر چه بيشتر در سازمان ها و توليد، حرکت به سمت مفهوم چابکي است. در این میان اهمیت زنجیره تامین چابک بیشتر نمودپیدا می‌کند زیرا چنین زنجیره ای می‌تواند به سرعت و به طور موثری به تغییرات بازار واکنش نشان دهد زنجیره‌های تامین چابک نه تنها می‌توانند به تغییرات معمول واکنش، دهد بلکه می‌توانند به تغییرات دراماتیک مورد نیاز بازار که برای اولین بار احساس می‌شود نیز واکنش مناسب نشان دهند. بنابراین اعتقاد بر آن است که چابکی، خصیصه مورد نیاز برای فشارهای رقابتی خواهد بود (کزازی و سهرابی، 1389) کیم و چای (2017) نشان دادند عواملی نظیر اشتراک اطلاعات، نوآوری تامین کننده و نوع منابعی که تامین کننده استفاده می کند، می توانند بر چابکی زنجیره تامین تاثیر داشته باشند. در این پژوهش تلاش شده است با بررسی موارد مطرح شده، میزان تاثیر هر کدام از عوامل بر چابکی زنجیره تامین در شرکت ایران خودرو شناسایی گردد.

کلید واژگان :

منابع استراتژیک، نوآوری، چابکی، زنجیره تامین



ارزش ریالی : 300000 ریال
دریافت مقاله
با پرداخت الکترونیک